Formidling
Artikler
Fougt, S.S. (2021). Scenariebaseret undervisning. KvaN nr. 119 (2021). Undervisningsformer.
Fougt, S.S. (2019). Scenariebaseret undervisning – hvad, hvorfor og hvordan gør du?
Artikel til det EMU med en hurtigt guide til læreren. Kan læses her.
Fougt, S.S. (2017). Scenariebaseret undervisning. Modsætningen mellem ideal og virkelighed. I Læsepædagogen nr. 6, december 2017
Fougt, S.S. (2017). Scenariebaseret undervisning. Blivklog.dk, 2017
Bundsgaard, J. (2013). Redaktionen : it-støttet undervisningsdifferentiering. Undervisningsdifferentiering og teknologi. Kvan.
Fougt, S.S. (2013). Skrivning, situationsdidaktik og storyline.I: S. Madsbjerg & K. Friis (red.) Skrivelyst i fagene. Dansk Psykologisk Forlag.
Artiklen præsenterer “situationsdidaktik” som almendidaktisk begreb, men her med fokus på faglig skrivning. Det eksemplificeres med to storylineforløb til overbygningen, “Besat” til historie og “Europia” til samfundsfag, som kan downloades her.
Bundsgaard, J. (2011). Skrivelyst i autentiske situationer. I: Madsbjerg, S. & Friis, K. (red.). Skrivelyst. og læring. København: Dansk Psykologisk Forlag
Bøger
Fougt, S.S. & Phillipps, M.R. (2020). Teknologiforståelse. I et scenariedidaktisk perspektiv, København: Hans Reitzel.
Fougt, S.S., Hoffmeyer, M. B. & Løvland, A. (2020). Multimodalitet 1.-6.klasse. Produktion og analyse i et socialsemiotisk perspektiv. Frederikshavn: Dafolo
Fougt, S.S. & Løvland, A. (2019). Multimodalitet i skolen. Produktion og analyse i et socialsemiotisk perspektiv. 4.-10.kl. Frederikshavn: Dafolo