Formidling

Artikler

Fougt, S.S. (2021). Scenariebaseret undervisning. KvaN nr. 119 (2021). Undervisningsformer. 

Fougt, S.S. (2019). Scenariebaseret undervisning – hvad, hvorfor og hvordan gør du?
Artikel til det EMU med en hurtigt guide til læreren. Kan læses her.

Fougt, S.S. (2017). Scenariebaseret undervisning. Modsætningen mellem ideal og virkelighed. I Læsepædagogen nr. 6, december 2017

Fougt, S.S. (2017). Scenariebaseret undervisning. Blivklog.dk, 2017

Bundsgaard,  J.  (2013).  Redaktionen  :  it-støttet  undervisningsdifferentiering.  Undervisningsdifferentiering og teknologi.  Kvan.

Fougt, S.S. (2013).  Skrivning, situationsdidaktik og storyline.I: S. Madsbjerg & K. Friis (red.) Skrivelyst i fagene.  Dansk Psykologisk Forlag.
Artiklen præsenterer “situationsdidaktik” som almendidaktisk begreb, men her med fokus på faglig skrivning. Det eksemplificeres med to storylineforløb til overbygningen, “Besat” til historie og “Europia” til samfundsfag, som kan downloades her.

Bundsgaard,  J.  (2011).  Skrivelyst  i autentiske  situationer.  I:  Madsbjerg,  S.  &  Friis,  K.  (red.).  Skrivelyst. og læring.  København:  Dansk  Psykologisk  Forlag

Bøger

Fougt, S.S. & Phillipps, M.R. (2020). Teknologiforståelse. I et scenariedidaktisk perspektiv, København: Hans Reitzel.

Fougt, S.S., Hoffmeyer, M. B. & Løvland, A. (2020). Multimodalitet 1.-6.klasse. Produktion og analyse i et socialsemiotisk perspektiv. Frederikshavn: Dafolo

Fougt, S.S. & Løvland, A. (2019). Multimodalitet i skolen. Produktion og analyse i et socialsemiotisk perspektiv. 4.-10.kl. Frederikshavn: Dafolo